قالب وبلاگ

میکروبلاگینگ چیست؟
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

میکروبلاگ نوعی از بلاگهاست که به شما امکان می دهد متن های کوتاه ( معمولا تا کمتر از بیست حرف) در مورد زندگی خود را بنویسید و آنها را برای دوستان و مشاهده گرهای علاقمند بصورت پیام متنی٬ پیام فوری٬ ایمیل و یا از طریق شبکه بفرستید. تویتر معروفترین بلاگ سرویس دهنده در این مورد است که در ژوئیه 2006 راه اندازی شد و در 2007 طی کنفرانس جنوب غرب که در مرکز ایالت تگزاس، آستین برگزار شد در میان راهبران این فن محبوبیت یافت. جایکو رقیب اصلی تویتراست.
 
با این وجود،  بتازگی خدمات جدید زیادی با همان ویژگی برنامه میکرو بلاگ  به وجود آمده است. کوین رز پایه گذار سیستم دیگ همراه با سه توسعه دهنده دیگر٬ سرویسی را تحت عنوان پاونس راه اندازی کرده اند که برنامه میکروبلاگ را با برنامه مربوط به مشترک کردن فایلها و نیز فراخوانی رخدادها در هم می آمیزد. دو وب سایت شبکه سازی معروف و اجتماعی دیگر به نامهای فیس بوک و مای اسپیس نیز دارای یک ویژگی میکروبلاگ هستند که "به روز آوری در موقعیت" نامیده می شود. میکروبلاگ در اروپا با استفاده از فرازر ( مقلدهای آلمانی و فرانسوی تویتر) و درچین با استفاده از ژوسا گسترش می یابند.


٭ تامب کست (انتشار انگشتی) - اصطلاحی است که به استفاده از موبایل برای ارسال متن٬ عکس و صدا یا مضامین تصویری ازطریق پیام کوتاه٬ پیام چند رسانه ای ٬ وپ پوش یا دیگر مکانیسم های ارسال اطلاق می شود. این یک اصطلاح تکامل یافته و مختص محتویات اولیه موبایل است که از قالبهای دسته بندی شده1 عموما صوتی، مکانیسم های ورود متنهای قابل پیش بینی و چند ضربه ای2 و ارسال محتوی بطور مستقیم برای گوشی های موبایل گرفته می شود.



٭ تامب لاگ (وبلاگ انگشتی) - گونه متفاوتی از یک بلاگ است که ارسال پستهای کوتاه و مختلط را درخلال ارسال پستهای طولانی تر که غالبا با بلاگ همراه می شوند آسان می سازد. فرمتهای رایج پستی که در تامبل لاگ یافت میشوند شامل لینک، عکس، نقل قول، مکالمه و ویدئو هستند. این فرمت برخلاف بلاگها غالبا برای به اشتراک گذاشتن نوآوریها، کشفیات و یا تجربیات یک نویسنده بدون ارائه تفسیرمورد استفاده قرار می گیرد.



تویتر یک سرویس میکرو بلاگ و شبکه ساز آزاد اجتماعی است که به کاربران اجازه ارسال آخرین خبرها (پستهای متنی که حداکثر از 140 حرف تشکیل شده باشد) از طریق ارسال پیام کوتاه ، پیام فوری، ایمیل، وب سایت تویتریا تقاضانامه ای نظیر تویتریفیک را می دهد. تویتر در ماه مارس 2006 توسط شرکت راه اندازی آبویس کورپ در سان فرانسیسکو بنیاد نهاده شد.


در این سرویس، آخرین خبرها بر روی صفحه پروفایل کاربر به نمایش درآمده ودر عین حال فورا برای کاربران دیگری که برای دریافت آنها نام نویسی کرده اند ارسال می شود. فرستنده خبر میتواند ارسال پیام را محدود به گروه دوستان خود کند (گزینه پیش فرض،  ارسال برای همه است). کاربران می توانند آخرین خبرها را از طریق وب سایت تویتر، پیام فوری، اس. ام .اس ، آر. اس .اس، ایمیل و یا از طریق یک تقاضانامه دریافت کنند. برای ارسال SMS در حال حاضر سه شماره جهت استفاده در دسترس میباشد: کدهای کوتاه برای ایالات متحده آمریکا و کانادا و یک شماره بریتانیا برای استفاده بین المللی. شرکت های طرف سوم متعددی نیز هستند که استفاده از ایمیل را برای ارسال ودریافت آخرین خبرها پیشنهاد می دهند.


تویتر بعنوان یک پروژه توسعه وتحقیقات در شرکت سهامی اودئو توسط نوآ گلاس و جک دورسی شروع شد و در مارس 2006 آغاز به کار کرد. گروه تویتر برنده  جایزه ساوت 2007 از جشنواره ساوت وست در دسته بندی بلاگ شد. دورسی در این مراسم سخنبه شوخی گفت: " میخواستیم از شما در 140 حرف یا کمتر تشکرکنیم . و اینکار را کردیم!".


تویتر به دفعات زیاد درارتباط با رشد متکی بر تعداد کاربران خود به چالش کشیده شده است. مجله وال استریت در این ارتباط می نویسد:  "اینگونه خدمات شبکه سازی اجتماعی، احساسات ناهمسان را در میان مردمی که از کاربران اولیه آنها بوده و دراستفاده از تکنولوژی زیرک و باهوش هستند برمی انگیزند. فانز می گوید این خدمات شیوه خوبی برای حفظ ارتباط با دوستانی است که سرشان شلوغ است. اما بعضی از کاربران درحالیکه با پیام نویسی درساعات غیرعادی، صورتحسابهای بالای تلفن همراه و نیازاطلاع به آشنایان  جهت متوقف ساختن آنها در اعلام نوع غذائی که برای شام می خورند دست به گریبان هستند، کم کم احساس می کنند که بیش از حد به این خدمات وابسته شده اند".


کاربران سرشناس تویتر شامل کاندیداهای ریاست جمهوری ایالات متحده جان ادواردز و باراک اوباما، وارن الیس آینده گرا، بازیگر استارگیت آتلانتیس دیوید هیولت، روبرت اسکوبل، بلاگر ایکس باکس لاری هریب ، آندرو برین هالیوود و پاد کسترهای معروف، لئو لاپورت و ورونیکا بلمونت ( وبسیاری دیگر ) هستند. لاپورت در4 آوریل 2007 بدلیل مشکلات ثبتی مربوط به علامت تجارتی TWiT از تویتر خارج و به جایکو پیوست.


اولین آسیب پذیری امنیتی در 7 آوریل 2007 توسط نیتش دانجانی گزارش شد. این مشکل مربوط به استفاده ازمبدا پیام اس ام اس بعنوان ثبت و تائید اعتبارکاربر بود. نیتش از fakemytext.com برای شوخی با یک پیام متنی استفاده کرده بود و تویتر نیز این پیام را برای صفحه قربانی این مسئله ارسال کرده بود. از خاصیب آسیب پذیری تنها در صورتی میتوان استفاده کرد که شماره تلفن قربانی شناخته شده باشد. با گذشت چند هفته از این اکتشاف، تویتر گزینه PIN را معرفی کرد که کاربران با استفاده از آن میتوانند پیامهای دارای مبداء SMS را که معتبر بوده و به ثبت رسیده باشند مشخص کنند.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1025
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: